PublicTV on üks enamate erilahendustega meediakanaleid. Ühistranspordi digiekraanide näol on tegemist kombineeritud omadustega meediakanaliga, mille erinevad lahendused pakuvad sihtrühmadeni jõudmiseks mitmeid häid võimalusi.

Meediakaart lae alla siit (eesti keeles, inglise keeles, vene keeles). 

SIHTIMINE

Täpne sihtimine aitab viia sõnumi võimalikult õige sihtrühmani.

Geograafiliselt

GPS-sihtimine sobib toodete ja teenuste reklaamimiseks, mis vajavad positsioneeritud reklaami müügipunktide läheduses. Selline asukohapõhine kampaania on väga sarnane Google Adsis kasutatavale funktsioonile ning aitab reklaami kuvada inimestele, kes asuvad või liiguvad konkreetses piirkonnas.

PublicTV ekraanide GPS-funktsiooni soovitame kasutada kuni 3 eraldi piirkonna määramiseks, rohkem kui 3 piirkonna puhul on mõistlik valida juba kogu linn. GPS-funktsiooniga ei määrata väiksemat raadiust, kui 2 km: ühistranspordivahend sõidab sellest piirkonnast liiga kiirelt läbi ja reklaamklipp ei saa piisavalt kordusi. Vaata GPS-lahendust siit (inglise keeles, vene keeles).

Funktsiooni saab kasutada kahel eesmärgil:

  • Langetada kampaania hinda, sihtides täpsemalt väiksemates vajalikes piirkondades
  • Tõsta sõnumi sihituse täpsust: kui on soov näidata igas  linnas või linnaosas erineva sisuga turundussõnumit

Ühistranspordi reklaami GPS funktsioon

Kuidas toimib?
• Määratakse GPS-piirkond raadiusega alates 2 km (kaardil “ALA” – standardina määrame piirkonnad vastavalt linnaosadele, kuid on võimalik määrata nt erinevate kaupluste ümber jne).
• Ühistranspordi sõiduki pardal asuv süsteem kontrollib peaarvutiga pidevalt oma asukohta. Kui süsteem saab vastuseks „Ei ole alas“, siis sinu reklaami ei kuvata; kui süsteem saab vastuseks „Jah, oled alas!“, siis kuvatakse reklaami nii kaua, kuni vastus on jaatav.

Niimoodi edastatakse kordused määratud alas intensiivsemalt kui üle kogu linna või üle Eesti näidates.

Ajatsoonidega

Sihtides kellaaegade järgi, saad ühistranspordist kätte endale sobivate demograafiliste näitajate või elustiiliga sihtgrupid.

Graafiku Y teljel on valideerijate arv pooltunni kohta ning X teljel kellaaeg. Tegu on üldistatava graafikuga Tallinna näitel: antud viisil on liiklemine püsinud sarnane tänu kooli ja tööaja graafikutele aastakümneid.

Ühistranspordi kasutamine ajas

Sihtgrupi defineerimisest ja määramisest räägime täpsemalt, kui tuled meie kliendihalduriga kohtumisele.

MÕÕTMINE

Turunduses on tähtis mõõta oma tegevuste tulemusi. See annab olulist tagasisidet, kas tegevusplaan on õige või peaks soovitud tulemuse saavutamiseks midagi muutma.  Pakume nii erineva sisu kui hinnaga mõõtmisvõimalusi.

SMS-lahendused

Suhtle oma kliendiga otse: teosta uuring (inglise keeles, vene keeles) või kogu uudiskirjale jälgijaid, tõsta oma veebilehe külastatavust või suurenda oma mobiilirakenduse allalaadimiste hulka!

SMS-Lahendused ühistranspordi digiekraanidel

Aktiveerimine (inglise keeles, vene keeles):

1. Tarbija näeb üleskutsega klippi meie ekraanidel (või mujal);
2. Reageerib üleskutsele, saates SMSi lühinumbrile;
3. Saab vastussõnumi sooduskoodi, lingi või muu infoga;
4. Teeb tegevuse (tõmbab rakenduse, läheb registreerimisvormile, helistab, kasutab sõnumit kui sooduskupongi vms).

Lisaks on võimalik püüda kliendi tähelepanu ka SMS-mälumängu (inglise keeles, vene keeles) ja SMS-loosi/tootemänguga (inglise keeles, vene keeles).

Meie lahenduste kirjeldused saab siit (inglise keeles, vene keeles).
Vaata näidisvideot ja case study‘t siit!

iBeacon

Tegemist on raadiomajakaga, mis on Bluetoothi abil ühenduses Android nutitelefonidega. Kui iOS telefonis on vastav rakendus, siis ka nende telefonidega. Majakad asuvad ühistranspordivahendites ja saadavad telefonikasutajale teate. Kõik ühistranspordikasutajad, autojuhid ja jalakäijad, kes on raadiomajakate raadiuses (35 m), saavad telefoni teate, milles sisalduv kampaanialink viib soovitud veebilehele. Kampaania efektiivsus on hästi jälgitav, pärast kampaaniat mõõdame selle tulemusi ja edastame statistika kliendile.

Järeluuringud

Reklaamkampaaniate mõõtmine on tunduvalt raskem kui müügitoetuskampaaniate ehk konkreetse pakkumisega (allahindlused, hooaja lõpumüük jne) kampaaniate tulemuste mõõtmine. Müügitoetuskampaania tulemustest annab ju märku müügi suurenemine! Kuid reklaamkampaania eesmärgiks on bränditeadlikkuse tõstmine ja tarbija või tema hoiakute mõjutamine. Seda saab mõõta efektiivselt järeluuringu abil.

Järeluuringu tulemuste selgemaks mõtestamiseks on kasulik sooritada enne kampaaniat ka eeluuring. Sellisel viisil on võimalik võrrelda erinevaid mõõdikuid nagu brändituntuse muutumine, konkreetse reklaamsõnumi mäletamine, tarbija suhtumine brändi või ettevõttese jpm.

Uuringute hind sõltub projekti suurusest: sealhulgas kampaania suurusest, valimi (küsitletute hulk ja profiil) iseloomust, uuringu teostatamise ajavahemikust jm.

AUTOMATISEERIMINE

Ainsa välimeedia kanalina saame kasutada automaatset XML-voogu. See aitab optimeerida reklaamsõnumite kuvamist ja uuendamist ning seeläbi vähendada aja- ja rahakulu.

XML-voog

Automaatedastust PublicTV ekraanidel kasutavad mitmed partnerid: nii ilmub meie ekraanidel uudistevoog, ilmateated, horoskoop, multikad lastele ja YouTube’i sisu. See lahendus sobiks hästi ka jaekauplustele ja e-poodidele, kelle veebilehel või e-poes vahelduvad erinevad pakkumised ja kampaaniad.

Kui Sinu veebilehe haldur oskab seadistada XML-voogedastust teie lehelt, on valitud lehekülje sisu edastamine meie ekraanidele imelihtne. Näiteks saad iga nädala alguses märkida linnukestega need lehed või pakkumised, mis meie ekraanile ilmuma peavad, salvestad muudatused ning antud sisu ilmubki  ekraanidele.

XML-voog on parim viis oma muutuvate pakkumiste püsivalt pildis hoidmiseks. Loe lähemalt siin.

PRINDITUD EHK FÜÜSILINE REKLAAM

Lisaks digiekraanidele on võimalik kasutada ka ekraani ümber olevat ala, et oma reklaam jäädavalt pildis hoida. Pakume mitmeid lahendusi ja kombinatsioone: tavalisest kleebitud logost kuni NFC kiibini.

Kogu ekraan

Ekraani saad katta oma reklaamiga tervenisti või kasutada vaid teatud sektsioone ja funktsioone.

Ülaserva (1), “kõrva” (2) ja alläärt (3) saab kasutada selleks, et kleepida oma logo horisontaalversioon või lühike üleskutse, või nt lisada NFC kiip või QR kood. Alläär on kasutatav ka koos kaasarebitavate kupongidega.

Lae alla tooteleht siit (inglise keeles, vene keeles).

NFC ja QR

Kõrva (2) saad kasutada oma logo kompaktversiooni kuvamiseks näiteks koos NFC kiibi või QR koodiga. Kui kasutad NFC kiipi või QR koodi, siis on kasulik lisada ülaserva üleskutse, näiteks: “Loe koodi ja tõmba endale alla 5€”.

Rippreklaam ehk flaier käsipuudel

Ühistranspordivahendites on mitmeid võimalusi oma ettevõtte või toote reklaamimiseks. Üks suurima nähtavusega lahendustest on kahepoolne rippreklaam, mis paigutatakse reisijatele kinnihoidmiseks mõeldud käsipuudele üle kogu transpordivahendi. Ühe bussi, trolli või trammi kohta on selliseid rippreklaame 20 tükki, mis tagab selle, et neil olev info jõuab enamike ühistranspordiga sõitjateni.

 

Nendel reklaamidel on mitmeid tugevusi: need on kahepoolsed, mistõttu jõuab info mõlemal pool käsipuud olevate inimesteni ning kuna need on pidevalt n-ö silme ees, on neid lihtne lugeda ka liikumise pealt. Rippreklaami on võimalik kujundada ja trükkida ka selliselt, et inimesed saaksid neid lihtsasti endaga kaasa võtta.

Kupongiraamat ja flaierid

Kupongiraamatu ja tavaflaierite jaoks on tulemas eraldi sahtel ekraani alla paremasse nurka. Kui tunned selle toote vastu huvi, uuri rohkem siit.

STANDARDPAKETID

Oleme loonud paketid, mis aitavad Sul valida, kui pika perioodiga ja kui paljude korduste arvuga lahendust meilt vajad. Igal paketil on omad eelised ja seetõttu sobivad need erinevate kampaania eesmärkide täitmiseks.

Digital+ kampaania

Sobib neile, kelle sihtgrupp jälgib ka sotsiaalmeediat. Lisaks digiekraanidele jagame Sinu videot ka ligi 100 000 liikmega sotsiaalmeedia kanalites. Igal kampaanianädalal jagatakse videot lisaks ekraanidele ka ühes Facebooki kanalis. Seda lahendust saab kasutada ka koos Google Adsi või Display Networkiga.

Eesmärk: levitada sõnumit efektiivselt erinevates kanalites
Auditoorium: kokku ~316 000 reisijat ja sotsiaalmeedia jälgijat
Soovituslik periood: minimaalselt 2 nädalat

Kogu pakettide nimekirja leiad siit (inglise keeles, vene keeles).

Eksklusiivkampaania

Sobib lühema perioodiga väga aktiivse teavitus- või müügikampaania korral. Kordusi saad nii palju, et iga ühistranspordikasutaja märkab!

Eesmärk: lühikese aja jooksul efektiivselt tarbija ostuotsuse mõjutamine või tema informeerimine
Auditoorium: ~210 000 reisijat, korduste arv keskmiselt 6x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 1 nädal

Kogu pakettide nimekirja leiad siit (inglise keeles, vene keeles).

Müügitoetuskampaania

Sobib konkreetse üleskutse või pakkumisega kampaania levitamiseks. Sisaldab piisavalt esitluskordi, et suunata tarbijat ostu sooritama. Üks meie enimkasutatud pakette!

Eesmärk: ostuotsuse mõjutamine
Auditoorium: ~231 000 reisijat, korduste arv keskmiselt 8x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 2 nädalat

Kogu pakettide nimekirja leiad siit (inglise keeles, vene keeles).

Infokampaania

Mõeldud eelkõige uute toodete või teenuste tutvustamiseks ning ka sotsiaalse suunitlusega või avaliku sektori info levitamiseks. Tõstab auditooriumi teadlikkust Sinu brändist, tootest või ettevõtmisest.

Eesmärk: tutvustada kaubamärki või toodet enne müügitoetuskampaaniat
Auditoorium: ~253 000 reisijat, korduste arv keskmiselt vähemalt 7x vaataja kohta

Soovituslik periood: optimaalselt 3 nädalat

Kogu pakettide nimekirja leiad siit (inglise keeles, vene keeles).

Toetuskampaania

Sobiv lahendus tuntuse tekitamiseks või info meelde tuletamiseks pikema perioodi jooksul: tegemist on mitu kuud kestva kampaaniaga. Kasutatakse ka näiteks suuremate tele-, väli- ja üldkampaaniate toetamiseks.

Eesmärk: hoida oma sõnum püsivalt pildis
Auditoorium: ~275 000 reisijat, korduste arv keskmiselt vähemalt 3x vaataja kohta

Soovituslik periood: minimaalselt 4 nädalat

Kogu pakettide nimekirja leiad siit (inglise keeles, vene keeles).

RAAMLEPINGUD

Soodsaim viis PublicTV eetriaja kasutamiseks on sõlmida raamleping. Tehniliselt on tegemist mahukokkuleppega kindla aja peale. Näide: 6 kuu lepe mahule 280 000 kordusega: selle raames saad kasutada ära nt 100 000 kordust maikuus, 180 000 augustis-septembris koolikampaaniaks. Maksta võib kuues võrdses osas või muul kokkulepitud viisil. Oleme paindlikud ja vastutulelikud – ainult küsi!

Public360

Public360 raamlepinguga on Sinu välimeedia vajadus kaetud aastaringselt.

  • Soodsaim võimalik hind
  • Ajaline paindlikkus kampaaniate tegemiseks
  • Auditoorium: 475 000 Eesti elanikku
  • Vähemalt 1,2 miljonit kordust
  • Kokku vähemalt 11,5 miljonit kontakti ehk märkamiskorda

Mõned mahukokkuleppe näited:

Tooteleht saadaval siin.

Public180

Public180 maht on poole väiksem kui Public360 lepingul. Seda on mõistlik kasutada poole aasta jooksul, kuid võid kasutada ka pikemalt.

  • Soodsaim võimalik hind poole aasta lõikes
  • Ajaline paindlikkus kampaaniate tegemiseks
  • Auditoorium: 280 000 Eesti elanikku
  • Vähemalt 0,55 miljonit kordust
  • Kokku vähemalt 5,3 miljonit kontakti ehk märkamiskorda

Mõned eetrimahu kasutamise näited:

Tooteleht kättesaadav siin.

Public90

Public90 katab Sinu välimeedia vajadused üheks kvartaliks. Seda mahtu on mõistlik kasutada siis, kui Sul on spetsiifilisemad hooajad või teed lühiajalisemaid kampaaniaid.

  • Soodsaim võimalik hind kolme kuu lõikes
  • Ajaline paindlikkus kampaaniate tegemiseks
  • Auditoorium: 140 000 Eesti elanikku
  • Vähemalt 280 000 kordust
  • Kokku vähemalt 2,65 miljonit kontakti ehk märkamiskorda

Mõned eetrimahu kasutamise näited:

Public90 tooteleht saadaval siit.