KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED
Siit leiad vastused levinumatele küsimustele PublicTV digiekraanide kohta. Kui Sa ei saa siit vastust Sind huvitavatele küsimustele, võta meiega julgesti ühendust!
Siit leiad vastused levinumatele küsimustele PublicTV digiekraanide kohta. Kui Sa ei saa siit vastust Sind huvitavatele küsimustele, võta meiega julgesti ühendust!
Ametliku definitsiooni järgi on reklaami ülesandeks teavitada tarbijat brändist, tootest või teenusest ning tekitada tarbijas seoses sellega mingeid emotsioone, mis võivad mõjutada tema käitumist – nt viia ostuotsuseni.
Reklaami aitavad mõjusamaks muuta mõned faktorid:
Reklaam on kahtlemata investeering. Kuid mida läbimõeldumalt ja järjekindlamalt seda teha, seda paremat tulemust see annab.
Ühistranspordiga sõidab võrdlemisi suur osa eestimaalastest, seega sobib ekraanidel reklaamida kõike, mis on n-ö ‘rahva toode’: toiduained, tarbeesemed, kodutooted, rahvaüritused, iluteenused jne. PublicTV ekraane näeb ligi pool miljonit Eesti elanikest – meie ekraanide sisu jõuab väga laia auditooriumini, inimesteni erinevatelt elualadelt ja erineva elustiiliga.
Ühistranspordi digiekraanidel on mõnevõrra raskem müüa luksus- või nišitooteid. Kuid neid tooteid on raskem müüa ka teistes reklaamkanalites. Üldise brändituntuse suurendamiseks sobivad PublicTV ekraanid hästi ka nende toodete puhul.
Loe lähemalt meie presentatsioonist (inglise keeles, vene keeles).
Teeme koostööd mitmete turu-uuringufirmadega, kelle kaasabil mõõdame erinevaid kampaania edukuse näitajaid. Mitmeid mõõtmisi teostame ka iseseisvalt järeluuringuna pärast kampaaniat või juba selle käigus.
Kampaania käigus tulemuste mõõtmiseks kasutame ka SMS-lahendusi (inglise keeles, vene keeles), mis aitavad lisaks kampaania nähtavuse mõõtmisele koguda koheselt klientide kontakte ning suunata neid edasi veebilehele või muul soovitud viisil reageerima.
‘Kallis’ on suhteline mõiste. Hinna adekvaatseks hindamiseks tuleks võrrelda erinevaid reklaamkanaleid ning vaadata, mida need sama summa raames pakuvad: kui suurt nähtavust, millist auditooriumi jne. Võrrelduna teiste reklaamkanalitega on meie digiekraanid tegelikult ühed soodsamad!
Kanalite tegeliku kuluefektiivsuse hindamiseks tuleb arvutada nende CPT (Cost Per Thousand) ehk kulu tuhande kontakti saamiseks. Üks kontakt on ühe inimese reklaami nägemise kord. Seega ei pruugi kaks kontakti tähendada, et reklaami nägid kaks erinevat inimest, see võib tähendada ka seda, et reklaami nägi üks inimene kaks korda.
Toome ühe konkreetse näite: võrdleme PublicTV digiekraanide kampaania hinda reklaamiga ühes ajalehes. Ühte lehte loeb keskmiselt 2,5 inimest. Kui ajalehe tiraaž on näiteks 24 900, loeb seda lehte tegelikult umbes 62 250 inimest. Avaldades lehes ühe reklaami, võib saada potentsiaalselt sama arvu kontakte. Kui ajalehe reklaami hind on nt 500 €, siis on sinu CPT 500 € / 62,25 = 8 €. See tähendab, et iga 1000 kontakti saamiseks maksid 8 €.
PublicTV ekraanidel saab 500 € eest näidata nt 16 sekundi pikkust klippi 215 ekraanil ja seda 7 päeva. Eeldatav kontaktide arv tuleb sel juhul umbes 588 365. Seega sinu CPT PublicTV ekraanidel on 500 € / 588,37 = 0,85 €. Ehk iga 1000 kontakti saamiseks maksad 0,85 € – see on 10 korda vähem kui ajalehe reklaami puhul!
Kasuta meie hinnakalkulaatorit, et arvutada potentsiaalse kampaania hind. Täpsema pakkumise saamiseks võta aga meiega ühendust!
Hinnavõrdlus erinevate kanalite vahel on ka meie meediakaardil (inglise keeles, vene keeles).
Küsimus on eesmärgis: kas soovid kampaania eest maksta võimalikult vähe või saavutada parima tulemuse? Kahjuks ei pruugi odavam hind anda head tulemust. Reklaami puhul peab hästi paika ütlus: “Ma pole nii rikas, et osta odavat asja!”
Pakkumisi peaks kindlasti võrdlema sisu poolest ehk mida pakutava hinna eest saad. Meie pakkumised sisaldavad kindlat mõõdetud auditooriumi, suurt kontaktide arvu ja laia nähtavust. Rohkem kui 200 ekraaniga oleme suurim sünkroonis töötavate digiekraanide kogumik Eestis, mille sisu jõuab ligi pooleni Eesti rahvastikust. Seetõttu on meie näol tegemist soodsaima kontaktihinnaga välimeedia kanaliga Eestis.
Meie auditooriumist saad ülevaate siit (inglise keeles, vene keeles). Võta meiega ühendust, et küsida meie päevase eetriplaani ja erinevate auditooriumini jõudmise erilahenduste kohta.
Esitlused – prognoositud esitluskordade arv kogu kampaania vältel. Määratud esitluste arv on monitooritav ja seega garanteeritud.
Reisijad – isikud, kes kampaaniaperioodil ekraanidega varustatud bussides ja trollides viibivad. NB! Kontaktiarvutustes arvestame vaid kolmandikuga tegelikest inimestest, kes reisivad ekraanidega bussides, sest kõik ei pruugi ekraane jälgida või neid kauguse tõttu näha. Tegelik võimalik kaugus ekraanide jälgimiseks on pool bussist.
Vaatamiste arv – kontaktid ehk prognoositud vaatamiste arv kogu kampaania ajal kokku. NB! Tegu ei ole individuaalsete vaatajatega vaid „nägemistega“.
Letihind – hind ilma soodustuseta. Soodustusi saame pakkuda mahu pealt, pikaaegsetele klientidele või eritingimuste alusel. Kõige soodsam on sõlmida aastane (inglise keeles) või pooleaastane (inglise keeles) raamleping.
Toetuskampaania
Lahendus tuntuse tekitamiseks või soovitud info meelde tuletamiseks pikema perioodi jooksul. Kasutatakse ka suuremate tele-, väli- ja üldkampaaniate toetamiseks.
Eesmärk: hoida oma sõnum püsivalt pildis
Auditoorium: ~275 000 reisijat, korduste arv keskmiselt vähemalt 3x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 4 nädalat
Infokampaania
Mõeldud eelkõige uute toodete või teenuste tutvustamiseks ning info levitamiseks. Tõstab auditooriumi teadlikkust sinu brändist, tootest või ettevõtmisest.
Eesmärk: teha kaubamärk või toode tuttavaks enne müügitoetuskampaaniat
Auditoorium: ~253 000 reisijat, korduste arv keskmiselt vähemalt 7x vaataja kohta
Soovituslik periood: optimaalselt 3 nädalat
Müügitoetuskampaania
Kindla üleskutse või pakkumisega kampaania levitamiseks. Piisavalt esitluskordi, et suunata tarbijat ostu sooritama.
Eesmärk: ostuotsuse mõjutamine
Auditoorium: ~231 000 reisijat, korduste arv keskmiselt 8x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 2 nädalat
Eksklusiivkampaania
Sobib lühema perioodiga väga aktiivse teavitus- või müügikampaania korral.
Eesmärk: lühikese aja jooksul efektiivselt ostuotsuse mõjutamine või teavitamine
Auditoorium: ~210 000 reisijat, korduste arv keskmiselt 6x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 1 nädal
Public Digital+
Sobib ettevõttele, kelle sihtgrupp jälgib ka sotsiaalmeediat. Pakett sisaldab lisaks digiekraanidele ligi 100 000 liikmega sotsiaalmeediakanalites soovitud video jagamist. Igal kampaanianädalal jagatakse videot lisaks PublicTV ekraanidele ka ühes Facebooki kanalis.
Eesmärk: levitada sõnumit efektiivselt erinevates kanalites
Auditoorium: ~316 000 reisijat ja sotsiaalmeedia jälgijat
Soovituslik periood: minimaalselt 2 nädalat
Meil on kahes formaadis digiekraanid:
Bussides:
• Landscape HD
• 16:9 ekraanimõõt
• 1920 x 1080 px
Trollides ja trammides:
• Portrait HD
• 9:16 ekraanimõõt
• 1080 x 1920 px
Mõlema kohta kehtib:
• Sobivad formaadid: mp4, mpg
• No audio (klipid ei sisalda heli)
Lisaks soovitame klipi puhul järgida neid punkte:
• Rahulik animatsioon
• Suur font (tähe kõrgus 20% ekraanist)
• Lühike ja konkreetne sõnum (max 5 sõna)
• Kontrastsed värvid (sõnum vs taust)
• Sobib ka digiplakat (pilt videoformaadis)
• Suvisel perioodil hele taust, tume kiri
Tehnilised tingimused saab siit:
Kui sul on valmis reklaamklipp, võima panna selle eetrisse juba paari päevaga! Meie kiirus sõltub aga sellest, kui kaua läheb aega, et leppida Sinuga kokku kampaania detailid, konkreetsed tegevused ja hind.
Kui reklaamklipp tuleb alles toota, tuleks arvestada nädala või paariga.
Parim praktika on varuda aega ning võtta meiega ühendust vähemalt 28 päeva enne plaanitava kampaania algust.
Klipi tehnilisi tingimusi ja nõuandeid trolliekraanidele saad vaadata siit (inglise keeles, vene keeles) ja bussiekraanidele siit (inglise keeles, vene keeles).
PublicTV on oma iseloomult hübriidkanal. See on justkui segu televisioonist (sisuga ja pikema kontaktiajaga), välimeediast (reklaam kodust väljaspool) ja internetist (erinevate sisude kuvamise võimalus ning SMS-i abil “klikkimine” (inglise keeles, vene keeles). Ametlikult kuulub PublicTV välimeedia alla, kuid selle iseloom on erinev. Mille poolest?
Tõsi, kui välireklaami peamiseks konkurendiks on liiklusele keskendumine, omad mõtted, kuid vahel kahjuks ka nutitelefon, siis ühistranspordis on suurimaks konkurent kindlasti nutitelefon. Küll aga on meie märgatavuse uuringud näidanud, et hirm nutitelefonide ees on suuresti põhjendamatu. Inimesed tõstavad tihti pead klippide vahetumiste ja kontrastide muutumise peale, mille puhul jäävad nad ekraane ka kauemaks jälgima.
Just sellele trendile mõeldes oleme loonud ka oma SMS-lahendused (inglise keeles, vene keeles), mille abil saab läbi viia erinevaid tarbija-, mälu- ja loosimänge jpm. Nii kasutame sama nutitelefoni, et panna auditoorium Sinuga suhtlema.
Ühistransporti kasutab suur osa rahvastikust – läbilõige kogu ühiskonnast. Milline on siis keskmine ühistranspordi kasutaja?
Meie tugevus seisnebki selles, et meie digiekraanidel on väga kindel ja lai auditoorium, keda suudame suhteliselt täpselt jälgida. Digiekraanid jõuavad 475 000 Eesti elanikuni.
Digital+ paketi raames välja toodud sotsiaalmeedia kanalite eeliseks on auditoorium: kanalites on suur hulk ühiste huvidega inimesi (rohkem infot tootelehel). Tõesti, iga ettevõtja või turundaja saab ka ise turundustegevusi teha – otsida sobivaid gruppe, teha administraatoritega kokkuleppeid jne, kuid see on kahtlemata ajakulu, mida võib olla otstarbekam sisse osta.
Selleks, et saaksime probleemi kiirelt lahendada, kirjuta üles bussi esi- või tagaküljel kirjasolev neljakohaline number ja saada see oma tähelepanekuga meile info@publictv.ee. Võimalusel tee ekraanist pilti ja saada ka see.
Võimalik, et klipp vahetati, kuid bussi pardal olev tehnika ei ole taaskäivitunud. Tehnoloogia võib vahel trikke teha! Veel ühelgi juhul ei ole tegu olnud inimliku eksitusega.
NB! Hooldame oma ekraane perioodiliselt. Oleme Sulle tehtud korduste kalkulatsioonis ja hinnas juba arvesse võtnud, et mingil hetkel on bussid või ekraanid hoolduses või ajutiselt liinilt maas. Lisaks garanteerime alati pakkumises lubatud kordused. Kui peaks juhtuma, et mingil põhjusel on klipi kordused jäänud tegemata, kompenseerime selle kindlasti!