KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED

Siit leiad vastused levinumatele küsimustele PublicTV digiekraanide kohta. Kui Sa ei saa siit vastust Sind huvitavatele küsimustele, võta meiega julgesti ühendust!

Miks üldse reklaamida?

Ametliku definitsiooni järgi on reklaami ülesandeks teavitada tarbijat brändist, tootest või teenusest ning tekitada tarbijas seoses sellega mingeid emotsioone, mis võivad mõjutada tema käitumist – nt viia ostuotsuseni.

Reklaami aitavad mõjusamaks muuta mõned faktorid:

  • Korduste arv – reklaam mõjub siis, kui ta jääb meelde. Mida rohkem kordi inimene reklaami näeb, seda tõenäolisemalt meenub talle hiljem Sinu bränd, selle sõnum või pakutav toode.
  • Reklaami sisu – reklaami sõnum peab kõnetama õiget sihtgruppi ning samastuma tema väärtuste, vajaduste, soovidega.
  • Kampaania pikaajalisus – unustamine on inimlik, eriti kui infot tuleb palju peale. Seetõttu ei pruugi kahenädalane lühikampaania nt brändituntuse osas suurt efekti saavutada, sest läheb varsti inimestel meelest. Seetõttu tasub planeerida lühiajalisemate sooduskampaaniate juurde ka pikemajalisemaid brändikampaaniaid.

Reklaam on kahtlemata investeering. Kuid mida läbimõeldumalt ja järjekindlamalt seda teha, seda paremat tulemust see annab.

Kas mu toode/teenus sobib PublicTV digiekraanidele?

Ühistranspordiga sõidab võrdlemisi suur osa eestimaalastest, seega sobib ekraanidel reklaamida kõike, mis on n-ö ‘rahva toode’: toiduained, tarbeesemed, kodutooted, rahvaüritused, iluteenused jne. PublicTV ekraane näeb ligi pool miljonit Eesti elanikest – meie ekraanide sisu jõuab väga laia auditooriumini, inimesteni erinevatelt elualadelt ja erineva elustiiliga.

Ühistranspordi digiekraanidel on mõnevõrra raskem müüa luksus- või nišitooteid. Kuid neid tooteid on raskem müüa ka teistes reklaamkanalites. Üldise brändituntuse suurendamiseks sobivad PublicTV ekraanid hästi ka nende toodete puhul.

Loe lähemalt meie presentatsioonist (inglise keeles, vene keeles).

Kuidas mõõdetakse PublicTV digiekraanidel läbiviidud kampaaniate tulemusi?

Teeme koostööd mitmete turu-uuringufirmadega, kelle kaasabil mõõdame erinevaid kampaania edukuse näitajaid. Mitmeid mõõtmisi teostame ka iseseisvalt järeluuringuna pärast kampaaniat või juba selle käigus.

Kampaania käigus tulemuste mõõtmiseks kasutame ka SMS-lahendusi (inglise keeles, vene keeles), mis aitavad lisaks kampaania nähtavuse mõõtmisele koguda koheselt klientide kontakte ning suunata neid edasi veebilehele või muul soovitud viisil reageerima.

Miks on digiekraanidel reklaamimine nii kallis?

‘Kallis’ on suhteline mõiste. Hinna adekvaatseks hindamiseks tuleks võrrelda erinevaid reklaamkanaleid ning vaadata, mida need sama summa raames pakuvad: kui suurt nähtavust, millist auditooriumi jne. Võrrelduna teiste reklaamkanalitega on meie digiekraanid tegelikult ühed soodsamad!

Kanalite tegeliku kuluefektiivsuse hindamiseks tuleb arvutada nende CPT (Cost Per Thousand) ehk kulu tuhande kontakti saamiseks. Üks kontakt on ühe inimese reklaami nägemise kord. Seega ei pruugi kaks kontakti tähendada, et reklaami nägid kaks erinevat inimest, see võib tähendada ka seda, et reklaami nägi üks inimene kaks korda.

Toome ühe konkreetse näite: võrdleme PublicTV digiekraanide kampaania hinda reklaamiga ühes ajalehes. Ühte lehte loeb keskmiselt 2,5 inimest. Kui ajalehe tiraaž on näiteks 24 900, loeb seda lehte tegelikult umbes 62 250 inimest. Avaldades lehes ühe reklaami, võib saada potentsiaalselt sama arvu kontakte. Kui ajalehe reklaami hind on nt 500 €, siis on sinu CPT 500 € / 62,25 = 8 €. See tähendab, et iga 1000 kontakti saamiseks maksid 8 €.

PublicTV ekraanidel saab 500 € eest näidata nt 16 sekundi pikkust klippi 215 ekraanil ja seda 7 päeva. Eeldatav kontaktide arv tuleb sel juhul umbes 588 365. Seega sinu CPT PublicTV ekraanidel on 500 € / 588,37 = 0,85 €. Ehk iga 1000 kontakti saamiseks maksad 0,85 € – see on 10 korda vähem kui ajalehe reklaami puhul!

Kasuta meie hinnakalkulaatorit, et arvutada potentsiaalse kampaania hind. Täpsema pakkumise saamiseks võta aga meiega ühendust!

Hinnavõrdlus erinevate kanalite vahel on ka meie meediakaardil (inglise keeles, vene keeles).

Sain soodsama pakkumise, miks peaksin valima teie kanalid?

Küsimus on eesmärgis: kas soovid kampaania eest maksta võimalikult vähe või saavutada parima tulemuse? Kahjuks ei pruugi odavam hind anda head tulemust. Reklaami puhul peab hästi paika ütlus: “Ma pole nii rikas, et osta odavat asja!”

Pakkumisi peaks kindlasti võrdlema sisu poolest ehk mida pakutava hinna eest saad. Meie pakkumised sisaldavad kindlat mõõdetud auditooriumi, suurt kontaktide arvu ja laia nähtavust. Rohkem kui 200 ekraaniga oleme suurim sünkroonis töötavate digiekraanide kogumik Eestis, mille sisu jõuab ligi pooleni Eesti rahvastikust. Seetõttu on meie näol tegemist soodsaima kontaktihinnaga välimeedia kanaliga Eestis.

Meie auditooriumist saad ülevaate siit (inglise keeles, vene keeles). Võta meiega ühendust, et küsida meie päevase eetriplaani ja erinevate auditooriumini jõudmise erilahenduste kohta.

Mida tähendavad hinnapakkumisel järgmised mõisted ja terminid?

Esitlused – prognoositud esitluskordade arv kogu kampaania vältel. Määratud esitluste arv on monitooritav ja seega garanteeritud.

Reisijad – isikud, kes kampaaniaperioodil ekraanidega varustatud bussides ja trollides viibivad. NB! Kontaktiarvutustes arvestame vaid kolmandikuga tegelikest inimestest, kes reisivad ekraanidega bussides, sest kõik ei pruugi ekraane jälgida või neid kauguse tõttu näha. Tegelik võimalik kaugus ekraanide jälgimiseks on pool bussist.

Vaatamiste arv – kontaktid ehk prognoositud vaatamiste arv kogu kampaania ajal kokku. NB! Tegu ei ole individuaalsete vaatajatega vaid „nägemistega“.

Letihind – hind ilma soodustuseta. Soodustusi saame pakkuda mahu pealt, pikaaegsetele klientidele või eritingimuste alusel. Kõige soodsam on sõlmida aastane (inglise keeles) või pooleaastane (inglise keeles) raamleping.

Toetuskampaania

Lahendus tuntuse tekitamiseks või soovitud info meelde tuletamiseks pikema perioodi jooksul. Kasutatakse ka suuremate tele-, väli- ja üldkampaaniate toetamiseks.

Eesmärk: hoida oma sõnum püsivalt pildis
Auditoorium: ~275 000 reisijat, korduste arv keskmiselt vähemalt 3x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 4 nädalat

Infokampaania

Mõeldud eelkõige uute toodete või teenuste tutvustamiseks ning info levitamiseks. Tõstab auditooriumi teadlikkust sinu brändist, tootest või ettevõtmisest.

Eesmärk: teha kaubamärk või toode tuttavaks enne müügitoetuskampaaniat
Auditoorium: ~253 000 reisijat, korduste arv keskmiselt vähemalt 7x vaataja kohta
Soovituslik periood: optimaalselt 3 nädalat

Müügitoetuskampaania

Kindla üleskutse või pakkumisega kampaania levitamiseks. Piisavalt esitluskordi, et suunata tarbijat ostu sooritama.

Eesmärk: ostuotsuse mõjutamine
Auditoorium: ~231 000 reisijat, korduste arv keskmiselt 8x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 2 nädalat

Eksklusiivkampaania

Sobib lühema perioodiga väga aktiivse teavitus- või müügikampaania korral.

Eesmärk: lühikese aja jooksul efektiivselt ostuotsuse mõjutamine või teavitamine
Auditoorium: ~210 000 reisijat, korduste arv keskmiselt 6x vaataja kohta
Soovituslik periood: minimaalselt 1 nädal

Public Digital+

Sobib ettevõttele, kelle sihtgrupp jälgib ka sotsiaalmeediat. Pakett sisaldab lisaks digiekraanidele ligi 100 000 liikmega sotsiaalmeediakanalites soovitud video jagamist. Igal kampaanianädalal jagatakse videot lisaks PublicTV ekraanidele ka ühes Facebooki kanalis.

Eesmärk: levitada sõnumit efektiivselt erinevates kanalites
Auditoorium: ~316 000 reisijat ja sotsiaalmeedia jälgijat
Soovituslik periood: minimaalselt 2 nädalat

Kui suured on PublicTV ekraanid? Mis formaadis peaks sisu olema?

Meil on kahes formaadis digiekraanid:

Bussides:
• Landscape HD
• 16:9 ekraanimõõt
• 1920 x 1080 px

Trollides ja trammides:
• Portrait HD
• 9:16 ekraanimõõt
• 1080 x 1920 px

Mõlema kohta kehtib:
• Sobivad formaadid: mp4, mpg
No audio (klipid ei sisalda heli)

Lisaks soovitame klipi puhul järgida neid punkte:

• Rahulik animatsioon
• Suur font (tähe kõrgus 20% ekraanist)
• Lühike ja konkreetne sõnum (max 5 sõna)
• Kontrastsed värvid (sõnum vs taust)
• Sobib ka digiplakat (pilt videoformaadis)
• Suvisel perioodil hele taust, tume kiri

Tehnilised tingimused saab siit:

Kui kaua läheb pärast päringu esitamist aega, et reklaam eetrisse saada?

Kui sul on valmis reklaamklipp, võima panna selle eetrisse juba paari päevaga! Meie kiirus sõltub aga sellest, kui kaua läheb aega, et leppida Sinuga kokku kampaania detailid, konkreetsed tegevused ja hind.

Kui reklaamklipp tuleb alles toota, tuleks arvestada nädala või paariga.

Parim praktika on varuda aega ning võtta meiega ühendust vähemalt 28 päeva enne plaanitava kampaania algust.

Klipi tehnilisi tingimusi ja nõuandeid trolliekraanidele saad vaadata siit (inglise keeles, vene keeles) ja bussiekraanidele siit (inglise keeles, vene keeles).

Kas PublicTV on digitaalne välimeediakanal ehk DOOH (Digital Out Of Home)?

PublicTV on oma iseloomult hübriidkanal. See on justkui segu televisioonist (sisuga ja pikema kontaktiajaga), välimeediast (reklaam kodust väljaspool) ja internetist (erinevate sisude kuvamise võimalus ning SMS-i abil “klikkimine” (inglise keeles, vene keeles). Ametlikult kuulub PublicTV välimeedia alla, kuid selle iseloom on erinev. Mille poolest?

  • PublicTV auditoorium viibib nende ekraanide ees kümneid kuni sadu kordi kauem. Kui välimeedias on kontakti aeg enamasti kõigest mõned sekundid (valgusfooride taga ehk kuni mõned minutid), siis ühistranspordis on inimese keskmine sõidupikkus 20 minutit. Sel ajal on kanal tema ees püsivalt.
  • PublicTV 215 ekraani mängivad sünkroonis. Lisaks reklaamidele on seal ka muud sisu, mida inimesed vaatavad: naljakad videod, multikad lastele, horoskoop, ilmateade, uudised, filmitreilerid jms. Nende omaduste poolest sarnaneb see pigem televisioonile.
  • PublicTV ekraane on võimalik siduda automaatselt soovitud kodulehega, näidates seal erinevaid e-poe kampaaniaid, live’is uuenevaid pakkumisi jne.

Kas inimesed ühistranspordis üldse vaatavad peale nutitelefonide ka digiekraane?

Tõsi, kui välireklaami peamiseks konkurendiks on liiklusele keskendumine, omad mõtted, kuid vahel kahjuks ka nutitelefon, siis ühistranspordis on suurimaks konkurent kindlasti nutitelefon. Küll aga on meie märgatavuse uuringud näidanud, et hirm nutitelefonide ees on suuresti põhjendamatu. Inimesed tõstavad tihti pead klippide vahetumiste ja kontrastide muutumise peale, mille puhul jäävad nad ekraane ka kauemaks jälgima.

Just sellele trendile mõeldes oleme loonud ka oma SMS-lahendused (inglise keeles, vene keeles), mille abil saab läbi viia erinevaid tarbija-, mälu- ja loosimänge jpm. Nii kasutame sama nutitelefoni, et panna auditoorium Sinuga suhtlema.

Kes sõidab täna ühistranspordiga?

Ühistransporti kasutab suur osa rahvastikust – läbilõige kogu ühiskonnast.  Milline on siis keskmine ühistranspordi kasutaja?

  1. VANUS: Nagu allolevast graafikust näha, siis ühistranspordiga sõidab 2/3 noortest (15-24 a); pooled noortest täiskasvanutest (25-34 a) ja 40% keskealistest (35-49 a)!
  2. SUGU: Meestest pooled ja naistest 2/3 sõidavad ühistranspordiga. NB! Naised on ka peamised ostuotsuste mõjutajad.
  3. SISSETULEK: Ka kõrgema sissetulekuga inimestest 50% reisib ühistranspordis! Keskmise sissetulekuga inimestest on ühistranspordis 2/3.
  4. HARIDUS: Veidi alla poole kõrgharidusega inimestest sõidab peamiselt ühistranspordiga; samuti ka kesk- ja kutseharidusega.
  5. HÕIVATUS: Pooled palgatöötajad ja ka mittetöötajad kasutavad ühistransporti. Ühistranspordiga sõidab ka enamik õpilasi ja üliõpilasi ning pensionäre.
  6. RAHVUS: Veidi üle poolte eesti keelt kõnelevatest isikutest on ühistranspordis.

Meie tugevus seisnebki selles, et meie digiekraanidel on väga kindel ja lai auditoorium, keda suudame suhteliselt täpselt jälgida. Digiekraanid jõuavad 475 000 Eesti elanikuni.

Mis lisaväärtus on Digital+ paketil? Saan ju ka ise sotsiaalmeediasse postitada või muud digiturundust teha...

Digital+ paketi raames välja toodud sotsiaalmeedia kanalite eeliseks on auditoorium: kanalites on suur hulk ühiste huvidega inimesi (rohkem infot tootelehel).  Tõesti, iga ettevõtja või turundaja saab ka ise turundustegevusi teha – otsida sobivaid gruppe, teha administraatoritega kokkuleppeid jne, kuid see on kahtlemata ajakulu, mida võib olla otstarbekam sisse osta.

Mida teha kui PublicTV ekraanil mängib aegunud või vale klipp? Või kui näen ekraani, mis ei tööta?

Selleks, et saaksime probleemi kiirelt lahendada, kirjuta üles bussi esi- või tagaküljel kirjasolev neljakohaline number ja saada see oma tähelepanekuga meile info@publictv.ee. Võimalusel tee ekraanist pilti ja saada ka see.

Võimalik, et klipp vahetati, kuid bussi pardal olev tehnika ei ole taaskäivitunud. Tehnoloogia võib vahel trikke teha! Veel ühelgi juhul ei ole tegu olnud inimliku eksitusega.

NB! Hooldame oma ekraane perioodiliselt. Oleme Sulle tehtud korduste kalkulatsioonis ja hinnas juba arvesse võtnud, et mingil hetkel on bussid või ekraanid hoolduses või ajutiselt liinilt maas. Lisaks garanteerime alati pakkumises lubatud kordused. Kui peaks juhtuma, et mingil põhjusel on klipi kordused jäänud tegemata, kompenseerime selle kindlasti!